PILATESBALL

En gang i mellom tar vi frem pilatesballen vår for å leke og trene litt balanse, men denne dagen var det et barn som tok fram ballen. Det er viktig med barns medvirkning. Barna fryder seg over de forskjellige utfordringene vi legger opp til. Vi sitter litt på ballen, noen prøver å ta opp en og en fot fra gulvet. De mindre må vi selvfølgelig holde litt mer. Barna prøver og å ligge på ballen på magen. Noen holder vi mer enn andre. Det mest morsomme er nok når de får rulle på magen over ballen. Noen av barna kan det nok hende at er litt støle dagen etterJ.

Aktivitet med ball styrker muskulatur og utfordrer balansen, bevegeligheten og koordinasjonen. Dette er en god aktivitet og øvelse for grovmotorikken. Den kan utføres av alle fordi du kun bruker egen kroppsvekt som belastning.