UKESBREV UKE 38

Nok en uke er forbi, og vi er blitt en veldig fin og samlet gruppe. Vi er jo nesten som en storfamilieJ. Janne er endelig tilbake i huset og det var veldig tydelig at hun har vært savnet. Denne uken har vi endelig fått brukt skogen masse. Vi har begynt å rydde den nye bålplassen og alle barna hjelper til på sin måte. Noen flytter på trær og andre blader og nøtter, men vi er veldig enige om at dette blir en fin plass.

Mandag startet vi morgenen med å sett brøddeigen, og mens den skulle heve, gikk vi på handletur. Alle er med på å bestemme en ting vi trenger til pålegg eller frukt. Ettermiddagen brukte vi i skogen og på ”klubbhuset”.

Tirsdag brukte vi nesten hele dagen i skogen. Veldig spennende å spise maten vår her oppe. Og vi ble veldig sultne av all den harde jobbingenJ.

Onsdag brukte vi litt mer tid inne til å jobbe med hovedprosjektet denne måneden, som er ” meg selv”. Vi tok fotavtrykk, noe som kilte veldig og var kjempe gøy. Etterpå laget vi elger av foten og hendene våre i kartong. Spennende å se hva vi kan lage med kroppen vår altså.

Torsdag laget vi bursdagsballonger som skal henge på lekerommet oppe. Etterpå ble det baking før vi tok en tur i skogen. Til ettermiddagsmat stekte vi lapper. Det var kjempe deilig.

Fredag feiret vi Mathea sin 1-års dag, med krone og sanger. Vi spiste laksepølser til varmmat, og alle barna spiste godt og likte tydelig denne nye formen for pølse. Før vi gikk ut hadde vi en liten avspenningsøvelse. Da valgte alle barna sin egen plass på gulvet hvor de lukket øynene og hørte på litt avslappende musikk. Virket som at alle barna syntes at dette var 5 deilige minutter.

Tusen takk for nok en flott uke!

Klemmer fra små og store i Smitt og Smule